Facturering
De rekening
De tandartsrekening is opgebouwd uit de verschillende prestaties die tijdens een behandeling hebben plaatsgevonden. Op de rekening staat elke prestatie omschreven met een code. Aan elke code is een tarief gekoppeld.
U ontvangt uw rekening van Infomedics
In onze praktijk geven wij u graag alle aandacht en goede zorg. Daarom werken wij samen met Infomedics voor het versturen en innen van onze rekeningen. Dit betekent dat u een rekening voor de zorg krijgt van Infomedics.
Digitale rekening
Wij vragen u om uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres. Met deze gegevens kan Infomedics uw rekening digitaal sturen. Voeg het e-mailadres rekening@infomedics.nl toe aan de lijst met veilige afzenders, zodat de rekening niet in uw spambox terecht komt. In de e-mail staat een link naar de betaalpagina voor die rekening. Daar kunt u de rekening betalen
met iDEAL en downloaden als pdf. Om uw privacy te beschermen ziet u op de betaalpagina alleen het bedrag en de betaaldatum. Om de rekening te downloaden, bevestigt u uw mobiele nummer. Infomedics stuurt u dan een code waarmee u de pdf van uw rekening kunt downloaden en opslaan.
Vergoeding van uw zorgverzekeraar
Infomedics checkt meestal of uw zorgverzekeraar (een gedeelte van) uw behandeling(en) vergoedt. Het bedrag dat overblijft betaalt u aan Infomedics.
Ziet u geen vergoeding op de rekening, maar denkt u dat u er wel recht op heeft? Of is de vergoeding lager dan u had verwacht? Check dan eerst de polisvoorwaarden van uw
zorgverzekering. Neem contact op met uw zorgverzekeraar als u daarna nog vragen heeft.
De rekening betalen
Op www.infomedics.nl kunt u makkelijk uw rekening bekijken en betalen. Heeft u meer tijd nodig om te betalen? Vraag dan uitstel of een betalingsregeling aan. U regelt het op de betaalpagina van uw rekening of via de digitale assistent Ella.
Status van uw betaling controleren
Ga hiervoor naar www.infomedics.nl/rekeningchecker. De digitale assistent Ella vertelt u wat de
status van uw rekening is.
Vergoeding van uw zorgverzekeraar
Infomedics checkt meestal of uw zorgverzekeraar (een gedeelte van) uw behandeling(en) vergoedt.
Het bedrag dat overblijft betaalt u aan Infomedics. Ziet u geen vergoeding op de rekening, maar denkt u dat u er wel recht op heeft? Of is de
vergoeding lager dan u had verwacht? Check dan eerst de polisvoorwaarden van uw zorgverzekering. Neem contact op met uw zorgverzekeraar als u daarna nog vragen heeft.
Hulp nodig?
Bekijk de veelgestelde vragen op www.infomedics.nl/vraag-en-antwoord, bel de Servicedesk van Infomedics op 036-2031900 of stel uw vraag 24/7 aan de digitale assistent Ella. Kan Ella de vraag niet beantwoorden? Dan zijn de medewerkers van de Servicedesk tussen 09.00 uur en 17.00 uur beschikbaar om u te helpen.
Als uw zorgverzekeraar een gedeelte van uw rekening vergoedt, staat dit duidelijk op de rekening. Wat overblijft betaalt u aan Infomedics. Heeft u een vraag over de hoogte van de vergoeding op uw rekening? Neem dan contact op met uw zorgverzekeraar. Staat er geen vergoeding op de rekening? Betaal dan alles aan Infomedics en controleer daarna of u de rekening nog kunt indienen bij uw zorgverzekeraar.
Wat gebeurt er met uw gegevens?
Om rekeningen snel en correct te kunnen verwerken, delen wij uw gegevens met Infomedics. Infomedics doet er alles aan om uw gegevens maximaal te beveiligen. U leest meer op
www.infomedics.nl/privacy.
Betaalvoorwaarden Infomedics
Infomedics verzorgt voor ons het versturen en incasseren van onze rekeningen. Krijgt u een rekening van Infomedics? Dan gelden daarvoor de betaalvoorwaarden van Infomedics. U heeft 30 dagen om de rekening te betalen. Lees de volledige betaalvoorwaarden op de website van Infomedics.
Lees de volledige betaalvoorwaarden.