Huishoudelijk reglement
Deze huisregels dienen voor het goede verloop van onze organisatie, waardoor werkzaamheden optimaal kunnen verlopen, hetgeen de kwaliteit ten goede komt. Daarnaast schept het helderheid voor u als patiënt.
Legitimatie
U dient altijd een geldig legitimatiebewijs bij u te hebben. Zeker wanneer u voor het eerst bij ons komt. Dit geldt ook voor een inschrijvingsbewijs van uw verzekering, zoals een verzekeringspasje. Wijziging van uw persoonlijke gegevens dient u zo spoedig mogelijk aan de baliemedewerker kenbaar te maken. Dit kunt u ook doorgeven aan ons per e-mail.
Afspraken
Wij vinden het prettig wanneer u 5 minuten voor aanvang van de afgesproken tijd aanwezig bent en dat even laat weten aan de baliemedewerker.
Aangezien wij zorgverleners zijn, kunnen behandelingen weleens langer duren dan gepland. Wij zullen de voor u gereserveerde tijd altijd benutten. Helaas kan het voorkomen dat er uitloop ontstaat en u daardoor langer moet wachten op uw behandeling. Deze uitlooptijd valt op geen enkele manier op de behandelaar te verhalen.
Eerste bezoek
Tijdens uw eerste bezoek verzoeken wij u een vragenlijst in te vullen met betrekking tot uw gezondheid en medicijngebruik. Deze lijst dient u volledig en naar waarheid te beantwoorden. Dit is van groot belang om de kans op complicaties tijdens tandheelkundige behandelingen zo klein mogelijk te houden.
Wijzigingen ten aanzien van uw gezondheid en medicijngebruik dient u bij uw eerstvolgende bezoek door te geven. Bij elke halfjaarlijkse controle gaat u, indien nodig, vooraf eerst langs de mondhygiënist of preventieassistent.
Na onderzoek door de tandarts of mondhygiënist kan het zijn dat er aanvullend röntgenonderzoek nodig is. Voor het maken van sommige röntgenfoto’s vragen wij u geen sieraden te dragen. In enkele gevallen is het noodzakelijk om nog een extra foto van een specifiek gebied te maken.
Bij een eerste bezoek kunnen de volgende codes in rekening worden gebracht:
C001 | Consult ten behoeve van een intake | |||
X21 | Orthopantomogram (overzichtsfoto) | |||
2x X10 | Bitewing (foto) | |||
U kunt bij uw zorgverzekeraar opvragen wat de vergoedingen zijn. Op deze pagina staan de tarieven vermeld.
Na het eerste consult bent u patiënt in onze praktijk. Heeft u vòòr die tijd pijnklachten, dan verzoeken wij u contact op te nemen met uw huidige tandarts.
U krijgt uw rekening van Infomedics
We besteden graag al onze aandacht aan het verlenen van de beste zorg. Daarom werken we samen met Infomedics. U krijgt onze rekeningen via Infomedics en u betaalt ze ook aan Infomedics. Ook voor alle vragen over het betalen van uw rekening kunt u bij Infomedics terecht. Zo hebben wij meer tijd voor u.
Digitale rekening
Als u klant wordt vragen we om uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres. Met deze gegevens kan Infomedics uw rekening digitaal sturen. Voeg het e-mailadres rekening@infomedics.nl toe aan de lijst met veilige afzenders, zodat de rekening niet in uw spambox terecht komt. In de e-mail staat een link naar de betaalpagina voor die rekening. Daar kunt u de rekening betalen met iDEAL en downloaden
als pdf. Om uw privacy te beschermen ziet u op de betaalpagina alleen het bedrag en de betaaldatum. Om de rekening te downloaden, bevestigt u uw mobiele nummer. Infomedics stuurt u dan een code waarmee u de pdf van uw rekening kunt downloaden en opslaan.
De rekening betalen
Op www.infomedics.nl kunt u makkelijk uw rekening bekijken en betalen. Heeft u meer tijd nodig om te betalen? Vraag dan uitstel of een betalingsregeling aan. U regelt het op de betaalpagina van uw rekening of via de digitale assistent Ella.
Het niet nakomen van een afspraak
Als u een afspraak heeft gemaakt, rekenen wij erop dat u deze afspraak nakomt. Mocht u onverhoopt de afspraak toch niet na kunnen komen, dan verzoeken wij u dit tenminste 24 uur van tevoren kenbaar te maken. Wanneer u niet op tijd uw afspraak wijzigt, niet op uw afspraak verschijnt of zodanig te laat komt dat uw behandeling niet meer plaats kan vinden, dan kunnen wij de kosten van de verloren tijd (deels) bij u in rekening te brengen. Daarbij zal uiteraard rekening worden gehouden met de reden van verzuim.
Pijnklachten/spoedgevallen/ bereikbaarheid
Wanneer u belt met een pijnklacht doet u dit dan liefst om 8.00 uur ‘s morgens. Zo heeft u de meeste kans op een plek op dezelfde dag.
Wij zijn dagelijks telefonisch te bereiken van 8.00 tot 9.30 uur en van 10.00 tot 11.30 uur op nummer: 033-2451496.
Is buiten deze genoemde tijden sprake van een dringend spoedgeval of wilt u een afspraak voor dezelfde of de volgende dag afzeggen, dan kunt u ons tevens bereiken op nummer: 033-2451496. U hoort dan een een tekst met informatie over hoe u ons of de waarneming bij spoedgevallen kunt bereiken.
Tandenpoetsen
Bent u niet in de gelegenheid vóór het bezoek aan onze praktijk uw tanden te poetsen? In de praktijk is een poetshoek aanwezig. Tegen geringe kosten kunt u bij de baliemedewerker een tandenborstel krijgen. Tandpasta is ook altijd verkrijgbaar.
Foto’s
Vanwege de privacy van onze patiënten en medewerkers is het niet toegestaan, om zonder overleg, foto- of video-opnamen te maken in onze praktijk.
Uw eigendommen
BKtandartsen is niet aansprakelijk voor schade, verlies of diefstal van uw eigendommen. Wij adviseren deze dan ook niet onbeheerd achter te laten
Tot slot
Graag zouden wij vanuit de patiënten ook suggesties, ideeën, op/of aanmerkingen ontvangen naar aanleiding van een behandeling, de wachtkamerinrichting, de praktijkorganisatie of andere zaken welke uw aandacht hebben.