Klachten
Bespreek uw klacht met de tandarts
U staat als patiënt centraal bij ons. Daarbij is een goed en laagdrempelig contact essentieel.
Mocht het onverhoopt gebeuren dat u vindt dat wij u onjuist of onzorgvuldig informeerden of behandelden? Vraag ons om een verhelderend gesprek. Want het is belangrijk voor ons om te weten dat u een probleem hebt of niet helemaal tevreden bent. Wij willen u graag uitleggen waarom we iets op een bepaalde manier hebben gedaan en meestal lost dit onduidelijkheden op. Maar we horen het ook graag van u om er lering uit te trekken. Zodat we dit soort onduidelijkheden in de toekomst kunnen voorkomen. Want iedere patiënt moet op ons kunnen rekenen. We vertrouwen erop dat we gezamenlijk een oplossing vinden. Meld uw klacht of onduidelijkheid via info@bktandartsen.nl of bel: 033-2451496
Informatiepunt
Wilt u meer informatie over tandheelkunde en tandheelkundige behandelingen, dan kunt u terecht op www.allesoverhetgebit.nl of telefonisch advies inwinnen bij het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP) tel: 0900-2025012. Beide geven onafhankelijke informatie en zijn opgericht door onze beroepsorganisatie KNMT.
Klachtenregeling
Indien we gezamenlijk niet tot een voor u bevredigende oplossing komen, dan zijn er meerdere mogelijkheden:
Klachtenfunctionaris
De klachtenfunctionaris mevrouw M. Wolters helpt u om samen een oplossing te vinden. De klachtenfunctionaris is gratis voor u. De klachtenfunctionaris kan u ook adviseren over verschillende andere instanties waar u terecht kunt met uw klacht.
Landelijk meldpunt zorg: hulp en advies bij klachten
Het Landelijk Meldpunt Zorg geeft advies en informatie over de afhandeling van klachten. Zij lossen geen klachten op, maar helpen u wel verder. Ze informeren u over de mogelijkheden om uw klacht op te lossen. Ook beantwoorden ze uw vragen en helpen u met praktische tips. Ernstige klachten geeft het Landelijk Meldpunt Zorg door aan de Inspectie voor de Gezondheidszorg. Op de website van het Landelijk Meldpunt Zorg leest u hoe u contact met het meldpunt kunt opnemen.
Geschilleninstantie
Komt u er niet uit met uw zorgaanbieder, al dan niet met bemiddeling van de klachtenfunctionaris of met behulp van het Landelijk Meldpunt Zorg? Dan kunt u overwegen een rechtszaak aan te spannen. Maar u kunt ook naar de Stichting Geschilleninstantie Mondzorg; een gemakkelijker alternatief dan de burgerlijke rechter.
Meer lezen: Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz)